I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday 7 July 2011

Bersabarlah wahai hati...Allah bersamamu

Ya Allah…kenapa diriku!!! Tidak kasihkah engkau padaku??? kenapa ujian ini yang engkau timpakan padaku!!! aku xberdaya Ya Allah…sungguh aku xmampu…sungguh aku lemah Ya Allah…mengapa aku!!!

“Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat seksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya.

Tapi kenapa!! Usai sudah satu musibah…datang lagi kepadaku…sehingga tidak putus-putus…bukannya masalah yang menimpa makin surut!! Tp makin kusut…letih dibuatnya..makin hari makin bertambah..macam-macam masalah..aduh!!

“Sesungguhnya Aku ini adalah Allah, tidak ada Tuhan (yang hak) selain Aku, maka sembahlah Aku dan dirikanlah shalat untuk mengingat Aku.” (Thaahaa: 14)

MasyAllah…sungguh riak dan takbur aku dibumiMu Ya Allah…aku menyalahkanMu atas takdir yang Engkau tuliskan…aku lupa padaMu sekian lama!!!!!!! Tapi kemudiannya…aku mengharapkan belas kasihmu..mengharapkan ihsan daripadaMu… sungguh engkau tidak layak bermohon pada Allah dengan tanganmu yang kotor…jijik yang selalu berbuat maksiat itu…sungguh engkau xlayak wahai diri!! xlayak meminta dari Rabbamu!!!

Dari Abu Hurayrah r.a., katanya: Bersabda Rasulullah Saw.. “Berfirman Allah Yang Maha Agung: Aku berada dalam sangkaan hamba-Ku tentang Aku, dan Aku bersama-nya ketika ia menyebut Aku. Bila ia menyebut Aku dalam dirinya, Aku menyebut dia dalam Diri-Ku. Bila ia menyebut Aku dalam khalayak, Aku menyebut dia dalam khalayak yang lebih baik dari itu. Bila ia mendekat kepada-Ku satu jengkal, Aku mendekat kepadanya satu hasta. Bila ia mendekat kepada-Ku satu hasta, Aku mendekat kepadanya satu depa. Bila ia datang kepada-Ku berjalan kaki, Aku datang kepadanya berlari-lari.” (Riwayat Bukhari, Muslim, Ibn Majah, At-Tirmidzi, Ibn Hanbal)

Sesungguhnya Engkaulah Maha Pengampun lagi Maha Penerima Taubat..Ya Allah..Ampunilah diriku…Ampunilah diriku Ya Allah..Ampunkanlah dosa kemaksiatanku…ampunilah dosa-dosaku kerana sering membuat Engkau murka..Ampunilah aku Ya Allah..berikanlah aku petunjuk dan hidayahMu…Engkaulah Maha Penagasih lagi Maha Penyayang..

“Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah), bahwasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku, maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah-Ku) dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran.” (Al-Baqarah: 186)

Terima kasih Ya Allah…terima kasih diatas hidayahMu..sungguh hambaMu ini tersesat jauh dahulunya..Engkau menemukanku jalan kembali..itulah nikmat paling tidak terhitung kurasakan…

“Ya Allah..Ya Hayyum..Ya Qayyum..Yang Maha Hidup…lagi Maha Berdiri…dengan rahmatMu Ya Allah…baikilah uruskan semuanya…jangalah Engkau serahkan aku kepada diriku walaupun sekelip mata..Ya Allah…jangalah Engkau serahkan aku kepada diriku..kerana hambaMu ini tidak mampu untuk menguruskannya..dan janganlah Engkau serahkan aku kepada orang lain…kerana mereka akan mensia-siakan aku..” 
                                                                           ~AMIN~

No comments:

Post a Comment