I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday 14 May 2012

Bila Alam Mengisahkan…


Daun-daun berguguran..mengalun bagaikan menari-nari..mengikut alunan angin..yang halus lembut.. mendamaikan.. nyaman... menyenangkan.. burung-burung berterbangan… melebarkan sayap indahnya…terasa bebas melihatkannya.. kemana tuju hanya dia yang ketahui… terbang sayup- sayup… hingga hilang dari pandangan… subhanAllah.. indah ciptaanMu wahai Maha Pencipta..

Tiadalah cela padamu..wahai sang awan..putih bersih..mengalun..mengisahkn kisahmu sendiri..hanya yang melihat yang mengerti..menafsir mengikut andaian sendiri..langit biru..yang meninggi.. menenangakan jiwa..mendamaikan hati..Allahuakhbar… sungguh indah aturan dan ciptaanMu..Engkaulah yang lebih mengerti pada setiap ciptaanMu.. dimana letaknya.. pada bila masa.. dan dimana Engkau kehendaki.. padaMu ku berserah.. Engkau sebaik – baik pengatur…

Kaki melangkah menyelusuri tasik.. jernih airnya..mengalir mengikut alirannya…tidak  tersasar dari yang ditetapkanNya… moga iman dan amalku jua begitu..syahadah kalimah terakhirku..islam agamaku sampai akhir waktu..perkenankan doaku.. wahai Penciptaku..

Cahaya mentari..malu-malu menampakkan diri..menyinari segenap tasik..indah sekali..bagaikn kilauan permata cahayanya.. jatuh ketas air yang jernih permukaannya.. hijaunya alam Mu ya Allah.. kabus nipis menyelubungi.. angin yang nyaman menghembus nipis menyapa pipi.. sungguh tidak terhitung nikmat yang Engkau limpahkan…jadikanlah kami.. hambaMu yang bersyukur..ya Allah..pada tiap kurniaanMu…


"Aku melabuhkan tudungku bukan kerana aku memperlihatkan kealiman ku, aku juga insan sepertimu yang masih mengejar agama, mengejar ilmu, aku berlembut bukan bererti aku lemah, aku hanya ingin belajar untuk bersabar atas apa yang sering menimpaku kerana itu pasti KEKUATAN yang ALLAH berikan padaku dalam menempuhnya."

2 comments:

  1. Saat Tiba Nafas Di Ujung Hela
    Mata Tinggi Tak Sanggup Bicara
    Mulut Terkunci Tanpa Suara

    Bila Tiba Saat Berganti Dunia
    Alam Yang Sangat Jauh Berbeda
    Siapkah Kita Menjawab Semua Pertanyaan

    Bila Nafas Akhir Berhenti Sudah
    Jatuh Hati Pun Tak Berdaya
    Hanya Menangis Tanpa Suara

    Mati tak bisa untuk kau hindari
    Tak mungkin bisa engkau lari
    Ajalmu pasti menghampiri

    Mati Tinggal Menunggu Saat Nanti
    Ke Mana Kita Bisa Lari
    Kita Pastikan Mengalami Mati

    Indah Alamku Kerna Diperjodohkn Dgnmu ..

    ReplyDelete
  2. Hello Admin!
    Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete