I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday 22 January 2012

Bukan niatku merosakkan imanmu..(Part I)

Senja berlabuh lagi..jauh di kaki langit terpancar warna jingga kemerahan menandakan siang pasti berlabuh bila-bila masa sahaja…terasa sunyi hari-hariku…kosong & tidak berjiwa.. Ya Allah..halakanlah cintaku & rinduku hanya untukMu..bisikku sendiri..

Lamunanku terhenti..sayup-sayup kedengaran panggilan menemui kekasihku berkumandang..Ya Allah..jauh sungguh fikiranku melayang..laju kakiku melangkah..Dia patut didahulukan..banyak yang aku ingin katakan padaNya..selesai berwudhuk..jiwaku terasa sungguh damai..benar wudhuk itu dapat meleraikan resah dijiwa..

Allahuakhbar.. Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam.
Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.Yang Menguasai hari Pembalasan .Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.Tunjukilah kami jalan yang lurus.Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang yang sesat.Amin..

Sujud terakhirku..terasa sebak didada..perlahan kuucapkan didalam hati…Ya Allah yang menjadikan langit & bumi..Ya Hayyum Ya Qayyum..dengan rahmatmu Ya Allah hambaMu ini bermohon pertolongan..baikilah urusankan ku Ya Allah..jangalah Engkau serahkan aku kepada diriku..kerna hambaMu ini tidak mampu menguruskannya.. & jangan pula Engkau serahkan aku kepada orang lain..kerna mereka akan mensia-siakanku..amin..

Dengan tangisan yang masih berbaki..lidahku tidak berhenti memujinya…Subhanallah..walhamdulillah..walailahhailallah…Allahuakhbar…”Kalau saya ada kemusyikilan agama..boleh saya bertanya pada kamu”.. “insyAllah..saya pasti akan bantu semampu saya” …berbunga hatiku mendengar jawapan yang disana… “terima kasih awak..hanya Allah yang dapat membalas kebaikan awak”..jawabku ingin meneruskan perbualan..”saya hanya berkongsi ilmu Allah..insyAllah..maaf saya ada urusan..andai ada kesempatan..kt bertemu lagi..assalamualaikum..” sign out~… 

Walau dalam hati hampa..tp terasa bahagia..mungkin dia jodohku..lengkap seperti yang ku dambakan..terima kasih ya Allah..aku mesti berusaha mendapatkannya..azamku…tapi..mahukah dia padaku..hampa menjengah kembali…berhari-hari menunggu..berganti minggu..jarang sungguh si jejaka menampakkan diri..sibuk sangatkah…rindu menjengah dalam hati..mungkin dia ada yang punya..fikirku..online~ 

“Assalamualaikum..apa khabar kamu di sana…”..masyAllah..dengan pantas jariku menaip membalasnya..”waalaikumsalam..alhamdulillah..” balasku…”maaf ya..akhir-akhir ni saya sibuk dengan tugasan & ujian..” seperti faham apa yang bermain difikiranku..lega rasa hati mendengar penjelasannya..”takpe saya faham..kamu kan masih belajar..” rasa bahagia menjalar di tiap urat sarafku..”terima kasih..” ucapnya..

Astaghfirullah..fikiranku melayang entah kemana..aku masih berteleku diatas sejadah..tidak berhenti mutiara jernih membasahi pakaian solatku…Ya Allah Engkau lebih mengerti apa yang kurasakan..kucapai buku kesayangku..pantas ku mencari jantung Al-Quran..itu sajalah ketenanganku..  bersambung:~

No comments:

Post a Comment